fredag 6. april 2012

Utprøving av eksamensformen

Den 12. og 15. mars fikk vi en kjempespennende oppgave; nemlig å forberede og lage to produkter som utprøving av eksamensformen. Mandag den 12. mars  fikk vi gå hjem og øve på de tingene vi var usikre på når det gjaldt å planlegge eller å dokumentere et arbeid. Torsdag den 15. fikk vi oppgavene;

- Dekorasjon
- Bukett i dekorativ stil
- Kreativt arrangement til bord der hensyn til miljøet er viktig
- Blomstersmykke til brud

Vi skulle velge to av disse og jeg valgte den første og den siste.


Dekorasjon 




 Jeg prøvde først å lage en lav, tett og rund dekorasjon, men etter å ha innsett at det ble en katastrofe laget jeg en ny. Det ble en høy, dekorativ dekorasjon. Jeg er veldig fornøyd med resultatet.
Fargens dominans er grønn, og det er en klar dominans i rette linjer. Proporsjonene til dekorasjonen er 2/3 over "bindepunktet" og 1/3 under. Dekorasjonen har parallell grupperingteknikk. Grunnen til at jeg har brukt nelliker og Anthurium er for at deres runde form står i kontrast til de rette og lange stilkene til blant annet gåsungene, og dermed fremhever hverandre.

I dekorasjonen har jeg brukt disse materialene:
Nellik, Anthurium, Freesia, Gåsunger (Salix), Vrihassel, Flexigress, Typha, Snakegress, Ruskus og Aspedistra.


Brudebukett


Jeg laget denne brudebuketten av roser og røde nelliker. Jeg kan ikke si jeg er særlig fornøyd med den. Jeg brukte roser som var vanskelige å sette sammen til en rund halvkule og jeg fikk ikke helt til teknikken. Buketten var slurvete lagd på undersiden, mulig grunnet dårlig tid på grunn av at jeg brukte så mye tid på dekorasjonen. Hadde jeg hatt bedre tid ville jeg dekorert den mer, jobbet mer med teknikken og andre småting og tatt med stilkene til rosene slik at skaftet ble langt. Hadde jeg kunnet valgt på nytt ville jeg laget en dekorativ bukett.

Buketten er laget i dekorativ stilform og har en fargedominans i lyse og rosa farger. Den har en åpen rund og avgrenset form med proporsjonene 1/2 -1/2. Buketten er laget med stifte teknikk.   
Rosene stiftes med blomstertråd og tapes med floratape sånn som på dette bildet :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar