fredag 4. mai 2012

Øving til sluttvurdering

Før sluttvurderingen øvde vi på å lage brudearbeider. Jeg laget en brudebukett av forskjellige type blomster. Jeg ble ikke helt ferdig med den. Jeg tok den med hjem for å lage mer heng, og lime på blader bak, men det fikk jeg dessverre ikke tid til. Men slik så den ut før den ble vissen. 


Til denne buketten har jeg brukt stifteteknikken, denne er nøyere beskrevet i innlegget om sluttvurdering. 
Ideen var i utgangspunktet å lage en fin rød bukett med en linje av hvite blomster som fulgte formen. Etter å ha funnet ut at det var vesentlig mer hvite blomster enn røde, gjorde jeg omvendt. Jeg har surret Freesia knupper på en sølv buljongtråd for å ta igjen og understreke denne uorganiske linjen som strekker seg fra topp til bunn av buketten. Jeg limte på forskjellige blomster som blant annet Freesia og Lisianthus for at ikke det skulle være bare hvite nelliker og roser, og for å dekke hull. Dominans i farge er hvit, men har en rød farge som frisker opp og understreker dråpeformen på buketten. Jeg har variert litt med små og store former, men dominansen er de store formene som står i kontrast med de små øverst. 

Hvis det var noe jeg kunne gjort annerledes i ettertid, ville jeg droppet de røde rosene. Det er både fordi de ser litt merkelige ut (mulig det er plasseringen), og fordi jeg tror den kunne blitt finere hvis jeg jobbet heller enda mer med å lime på forskjellige blomster. Jeg ville også jobbet raskere så jeg iallefall fikk tid til å lage ferdig henget :)  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar