mandag 26. september 2011

Dekorasjon

På torsdag og fredag forrigje uke laget vi dekorasjoner.
Her er noen bilder :)


I denne dekorasjonene har jeg brukt blandt annet Erica Lyng som urolige materialer. Jeg har brukt flexigress, Hypericum og forskjellige blomster som rolige materialer.

Dominansen av fargene jeg har brukt er rosa. Jeg prøvde bevisst å lage en dekorasjon med fargene rosa, hvitt og grønt.  Jeg har en rolig overflate samtidig som den kan virke litt urolig. Overflaten er paraplyformet, og linjene er rette.
Den runde borddekorasjonen har også et bevisst fargevalg som består av lyserosa, hvitt og grønt.
Måten jeg har laget volum med er at jeg har brukt flexigress over på den avlange, og rundt på den paraplyformede. Jeg har også brukt blomstene og lyngen for å skape en form for volum. Til denne oppgaven har jeg brukt følgende kompetansemål;
- Berekne forbruk av rådvarer til ulike oppdrag og kalkulere kostnadene
- Eksperimentere med og velge materiale og teknikker til ønsket produkt og utrykk i blomsterdekoratørfaget.
Egenvurdering:
Jeg synes at denne oppgaven var utrolig kjekk. Jeg ble fornøyd med produktet mitt, men det er noen ting jeg kunne gjort bedre. Jeg kunne jobbet mer med formen, og gruppert blomstene litt bedre. :)

1 kommentar: